“Ik ben in het Spark-gebouw verantwoordelijk voor alles soft services en het eerste aanspreekpunt voor de hard services. Soft services zijn bijvoorbeeld beveiliging, catering, schoonmaak, afval, receptie, reprografie. Al die diensten die de primaire processen ondersteunen. Hard services gaan over het gebouw, de installaties en het onderhoud. Bijvoorbeeld verwarming, koeling, ventilatie en stroomvoorziening.”

Maaike vertelt hoe een gemiddelde werkdag eruit ziet: “Veel overleggen en afstemmen met de collega’s van de verschillende diensten. Het Spark-gebouw is van binnen gloednieuw. Iedereen begint van voren af aan in nieuwe teams. De receptie en beveiliging werken bijvoorbeeld nauw met elkaar samen. Iedereen leert elkaar en elkaars werk kennen. Hoe werken de processen? Hoe zorgen we er samen voor dat deze goed op papier staan?

Een bijzondere opdracht
Maaike ervaart haar werk als een bijzondere opdracht. “Dat komt doordat het EMA een Europese organisatie is en hier andere zaken spelen dan bij Nederlandse bedrijven. Ik merk dat veiligheid erg belangrijk is voor het EMA. Juist omdat de werkzaamheden vertrouwelijk zijn.

Een van de leukste aspecten van het werk is dat je met zoveel verschillende mensen te maken hebt, zegt Maaike. “Het ene moment werk je met collega’s van de schoonmaak, de post en de repro. Het andere moment zit je aan tafel met accountmanagers, klanten en het EMA als huurder van het gebouw. Ik vind die verschillen interessant en uitdagend.”

Als in maart de EMA-medewerkers komen gaat het echte werk beginnen, zegt Maaike. “Ik vind transparantie, oprechtheid en elkaar daarin kunnen vertrouwen heel belangrijk. Ik blijf graag dicht bij mezelf.”